Véget ért az 2023-as Hallgatói Innovációs Projekt

Idén már sokadik alkalommal került megrendezésére a győri Széchenyi István Egyetemen szervezésében a Hallgatói Innovációs Projekt. A HIP keretein belül a különböző szakos egyetemistákból álló csapatok dolgoznak együtt. A hallgatók a  partnervállalatok által kitűzött fejlesztési feladatokon mentoroktatók segítségével dolgoznak, melyből jelentős hozzáadott érték származik a résztvevő vállalkozások, a hallgatók és a mentoroktatók számára is egyaránt.  

Az idei évben már harmadik alkalommal csatlakozott cégünk a Jankovits Engineering Kft. a HIP partnervállalatai közé és egy izgalmas projektfeladatot tártunk a hallgatók felé.

A feladat felhívásban arra kértük a hallgatókat, hogy térképezzék fel a cég jelenlegi energetikai tevékenységeit és dolgozzanak ki javaslatokat az energia hatékonyabb felhasználására. Ezen kívül kértük őket, hogy a fenntarthatóság, energiahatékonyság hangsúlyosabb megjelenítésére dolgozzanak ki marketing megoldásokat. A cég mely területeit emelje ki annak érdekében, hogy a zöldebbé válás hangsúlyosabb legyen. 

A feladat felhívásunk kidolgozásán négy tehetséges fiatal Hűse László, Fekete Szabolcs, Szvorényi Mihály és Németh Máté dolgozott az egyetemi félév során Szemerédi Eszterrel a  mentoroktatójuk segítségével. 

Színvonalas megoldásokat javasoltak a hallgatók

A négy fiú kimagasló szakmai hozzáértéssel közelítette meg az általunk kiadott projektfeladatot. Több alkalommal is ellátogattak üzemünkbe, hogy releváns adatokat gyűjtsenek a céggel kapcsolatban és még nagyobb betekintést nyerjenek a vállalat életébe. Felméréseket és kalkulálásokat végeztek a cég energia felhasználásával kapcsolatban. Részletesen megvizsgálták a víz, villany és gáz fogyasztást az egész vállalatra vonatkozóan. Az így kapott információk alapján dolgoztak ki javaslatokat a cég számára az energiatakarékossággal kapcsolatban. 

 Kreatív és újító megoldásokat dolgoztak ki a hallgatók, amelyek valóban hasznosak lehetnek bármely cég számára. Az egyik ilyen ötletük energiafogyasztás monitoringjára szolgáló energiakövető rendszer kiépítése volt. Egy ilyen rendszer telepítése lehetővé teszi a valós idejű energiafelhasználás monitorozását és optimalizálását, ezzel is segítve a vállalatot a felesleges energiafogyasztás csökkentésében.

Egy másik ötletük a víz, gáz és villany energia csökkentésére a 4 napos munkahét bevezetése volt. A fiúk a javaslatukat korábbi kutatásokra alapozták, ahol más cégek esetében már tesztelve volt a 4 napos munkahét és az eredmény szinte mindenhol pozitív volt. Ennek a bevezetésével a heti 5 nap helyett csak 4 napot lenne szükséges fűtenie a cégnek bizonyos munkakörben dolgozó munkavállalók irodahelységeiben , amivel csökken a cég áram és gáz felhasználása, így a kiadásai is. 

Számunkra még kiemelkedő energiahatékonyságot növelő ötletük volt a céges szállítmányozás zöldebbé tétele. Ezt a hallgatók elektromos autók beszerzésével gondolták megoldani. A beszámolójukban részletesen levezették azt, hogy megtérülne-e az ilyen járművekbe való befektetés a vállalat számára. Az eredmények pedig önmagukért beszélnek. 

„Zöld” marketing

A projektmunkájuk második nagyobb részét az energiahatékonyság hangsúlyozása volt a Jankovits Engineering marketing szempontjából. A hallgatók több szemszögből is tettetek javaslatokat a zöldebbé válás hangsúlyozására. Külön javaslatokat készítettek a weboldal fejlesztésére és a cég egyéb arculati elemeinek a zöldítésére is, mint például a cég hivatalos prezentációiban megjelenő tartalmakra. Ezen felül még a cég logójából is készítettek egy zöldebb verziót.

Ezen kívül javaslatokat tettek egy az energiahatékonyságot hangsúlyozó PR-kampány elemeihez is. A kampány során a vállalat jelenlegi ügyfelei és a gépgyártás területén zöld megoldások felé nyitott vállalatok elérése lenne a cél. A kampányhoz a hallgatók egyedi “zöld” szlogeneket is alkottak, mint például: 

„Zöld igények, energiahatékony megoldások”

„Egyedi igények, zöld megoldások”

A hallgatók a környezetbarát kampány keretein belül fontosnak tartották azt is, hogy ne csak a cég arculatában jelenjen meg a zöld törekvés, hanem a cégen belül is legyenek erre kezdeményezések. Így konkrét javaslatokat dolgoztak ki arra, hogy a vállalaton belül a munkatársakat, hogyan tudnánk edukálni és rávezetni őket az energiahatékonyabb munkavégzésre. A munkavállalói szemléletformálást a diákok két részre bontották, passzív és aktív szemléletformálásra. A passzív részeként figyelemfelkeltő plakátok kerülnének elhelyezésre a cégen belül. Az aktív szemléletformálás részeként a munkavállalók energiahatékonysági oktatáson vennének részt. 

A HIP projekt feladat zárásaként a hallgatók egy prezentáció keretein belül előadták kidolgozott ötleteiket cégünk képviselői számára. A  prezentáció után cégünk ünnepélyes keretek között megjutalmazta a hallgatókat a teljesítményükért. A négy fiatal egyetemista színvonalasan dolgozta ki a cégünk által közzétett feladat felhívást. Ötleteik relevánsak és kreatívak voltak. Ezúton is szeretnénk nekik még egyszer gratulálni a Jankovits Engineering csapata nevében és további sok sikert kívánunk a tanulmányaikban.

…és az ötlet működik.